قوانین و مقررات وبسایت سپراه

شرکت توسعه خدمات بازرگانی سپاهان همراه با نام تجاری سپراه  طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون جرائم رایانه‌ای و قانون تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند. دسترسى و استفاده کاربر از تارنما این شرکت به آدرس seprah.ir مشروط به رعایت قوانین و ضوابط و شرایط ذیل قرارداد می‌باشد. شما با ورود به تارنما، بدون هیچگونه محدودیت و شرطى، قرارداد را می پذیرید. ورود کاربران به تارنما سپراه به منظور استفاده از خدمات ارائه شده توسط این شرکت، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن قرارداد و همچنین سیاست‌های حفظ حریم شخصی سپراه است. ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین و اطلاعیه های سپراه از سوی کاربر است. توجه داشته باشید که این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین کاربران ملزم به بررسی قوانین و اطلاعیه های سامانه در هر بار استفاده از آن می باشند و استفادۀ کاربران از تارنما به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

تعاریف و کلیات:

کارگزار: شرکت فراجم 3 با نام تجاری سپراه با تامین بستر خرید عمده اینترنتی برای کالاهایی که مشخصات و قیمت به روز آنها در کشور چین برای خریدار روی وب سایت به نشانی www.seprah.ir  به نمایش درآمده است و تامین کالای سفارش داده شده روی وبسایت مذکور از کشور چین برای خریدار. مطابق قانون تجارت الکترونیک.

خریدار: فعالان حقیقی و حقوقی بازار که دارای جواز کسب و یا شرکت ثبت شده می باشند.

 

شرایط ثبت سفارش و خرید:

  1. خریدار باید کالا ها را با پر کردن سفارش خرید کتبی (سفارش خرید) روی وبسایت سفارش دهد.
  2. سفارش های خرید می تواند از طریق تلفن هم انجام گیرد و با باکمک تیم پشتیبان وبسایت سفارش روی پلتفرم مشتری ثبت گردد.
  3. بعد از انتخاب کالاها ثبت سفارش خریدار مستلزم ثبت اطلاعات مربوط به کسب و کار خود شامل کد اقتصادی و آدرس و سایر اطلاعات مورد نیاز در پنل کاربری کاربر می باشد.
  4. سفارشی که خریدار می دهد زمانی توسط کارگزار قبول شده به حساب می آید که این سفارش خرید از طریق نماینده ی کارگزار در چین تایید شده باشد و از طریق پیامک و هشدار روی پلت فرم وبسایت و یا تماس تلفنی خریدار از قبول شدن آن سفارش مطلع گردد.
  5. در صورت عدم موجودی کالا و یا تغییر قیمت کالا مراتب به اطلاع خریدار کالا قرار خواهد گرفت و خریدار می تواند با کمک پشتیبان وبسایت نسبت به اعمال تغییر در سفارش ثبت شده اقدام نماید.
  6. پس از تایید سفارش به واسطه استعلام از چین هزینه کالا به کاربر طی پیامکی شامل لینک پرداخت ارسال می گردد تا خریدار نسبت به پرداخت مبلغ کالای مورد نظراقدام نماید.
  7. هزینه های حمل و ترخیص پس از دریافت پیش فاکتور از تامین کننده به صورت تقریبی محاسبه شده و به خریداراز طریق کانال های ارتباطی اعلام می گردد( کل هزینه های حمل و ترخیص پس از ترخیص کالا به طور دقیق مشخص می شود)
  8. طی فرآیند خرید تا تحویل کالا این امکان برای خریدار وجود دارد تا از از طریق پشتیبان مربوطه سفارش خود را رهگیری نماید.
  9. پس از دریافت کالا در ایران لینک دیگری برای پرداخت هزینه های حمل و ترخیص برای خریدار ارسال می گردد تا خریدار نسبت به پرداخت وتسویه حساب اقدام نماید.
  10. پس از تسویه کامل کالاهای خریداری شده به همراه فاکتورهای صادره به خریدار ارسال می گردد.

 

 

 

تعهدات خریدار:

 

  1. خریدارمتعهد می گردد کلیه قوانین و اطلاعیه های سپراه را با دقت مطالعه کرده و پس از آن اقدم به خرید نماید. هرگونه اقدام در جهت ثبت سفارش از جانب کاربر به منزله پذیرش قوانین و اطلاعیه ها است. اطلاعیه ها جزئی از قوانین بوده و ممکن است به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا به علل و مناسبت های مختلف در آدرس تارنمای سپراه منتشر گردند.
  2. کاربر میبایست اطلاعات کامل خواسته شده در تارنما سپراه برای ثبت سفارش را به درستی وارد نموده و از ارائه اطلاعات غیرواقعی بپرهیزد. در غیر اینصورت سپراه مسئولیتی در این خصوص بر عهده نخواهد داشت.
  3. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به طرق مقتضی به اطلاع سپراه برساند. بدیهی است تا زمان اطلاع‌ رسانی به سپراه، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.
  4. خریدار موظف است کانال های ارتباطی مربوطه شامل پلت فرم وبسایت ، تلفن همراه و ایمیل را مرتبا رصد کند چرا که کارگزار از طریق این کانال ها خریدار را در جریان وضعیت سفارشش قرار می دهد .

 

  1. خریدار موظف است به محض دریافت پیامک پرداخت توسط تیم مالی کارگزار نسبت به پرداخت کل مبلغ فاکتور تا قبل از ساعت 14 همان روز اقدام کند. درغیر اینصورت مسئولیت تغییر در قیمت کالاها با نرخ ارز به عهده ی خریدار می باشد.
  2. مسئولیت انتخاب محصول و سفارش آن بر اساس کدهای ارائه شده روی وبسایت و اطمینان از انتخاب درست به عهده ی خریدار می باشد و بعد از واریز مبلغ و ثبت سفارش خریدار برای تامین کننده در چین امکان تغییر سفارش نمی باشد.
  3. کاربر می‌پذیرد مطابق قانون تجارت الکترونیک هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف سپراه به منزله امضاء الکترونیکی و قبولی توسط وی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضاء و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

حمل وترخیص کالا:

  1. با توجه به متغیر بودن نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن بر مبلغ مخارج وکالتی کارگزار و همچنین کارمزد حق العمل کاری وی ، خریدار اختیار پرداخت کلیه مخارج وکالتی ارزی این قرارداد با نرخ آزاد و در دسترس را به کارگزار تفویض کرد و متعهد به پرداخت آن است .
  2. خریدار از احتمال تغییر ارزش کالا در سامانه TSC گمرک ایران ، تغییر تعرفه و ماخذ حقوق ورودی کالای خریدار ، تغییر نرخ اعلامی بانک مرکزی در سامانه مبادله الکترونیکی ( T.S ) ، تغییر قوانین صادراتی و وارداتی و بانکی کشور های مبدا و واسط و ایران کاملا آگاه است و کلیه مخارج اضافی ناشی از این تغییرات غیر قابل پیش بینی را تقبل می کند .
  3. کالای متعلق به خریدار بر اساس ارزش های مورد نظر خریدار و با Clause مورد نظر وی که در زمان انعقاد این قرارداد کتبا ( طی نامه رسمی یا ایمیل ) به کارگزار اعلام می کند ) بیمه می شود . چنانچه آمر Clause خاصی را به ترتیب مشروحه در این تبصره به کارگزار اعلام نکند ، کارگزار کالا را با Clause C بیمه خواهد کرد و در صورت مفقود یا معیوب شدن کالا ، هیچ گونه مسئولیتی از حیث عدم تناسب خسارت قابل پرداخت توسط شرکت بیمه گر ، با ارزش واقعی کالا ، متوجه کارگزار نیست .
  4. چنانچه ترخیص کالا مستلزم اخذ مجوز از سازمان های همجوار گمرک باشد ، کارگزار در قبال دریافت مخارج نیابتی و کارمزد خود از خریدار ، مجوز را اخذ خواهد کرد . چنانچه کالای خریدار مورد تایید سازمان مربوطه قرار نگیرد ، نه تنها این امر نافی لزوم پرداخت مخارج نیابتی و کارمزد کارگزار ، توسط خریدار به کارگزار نیست ، بلکه کلیه مسئولیت های قانونی ، اقدامات لازم و هزینه های مربوطه جهت مرجوع کردن کالا بر عهده خریدار است ( آمر با پرداخت مخارج نیابتی و کارمزد کارگزار ، می تواند امور مرجوع کردن کالا را نیز به کارگزار بسپارد ) .

 

تعهدات کارگزار:

  1. کارگزار متعهد است زیان ناشی از اهمال و قصور احتمالی اثبات شده خود که منجر به تاخیر در تحویل کالای متعلق به خریدار شود را به خریدار پرداخت کند . این موضوع شامل حوادث غیر مترقبه و فورس ماژور نمی شود .
  2. تعطیلی کلی یا جزئی ادارات و سازمان های ذی ربط در کشورهای مبدا ، واسط و ایران ، قطعی سامانه های آن ها یا اعمال هر گونه محدودیت یا ممنوعیت از طرف آن ها ، مصداق حوادث غیر مترقبه و فورس ماژور است.
  3. مادام که کالای متعلق به خریدار در تصرف و اختیار کارکنان کارگزار باشد ، چنانچه معدوم ، مفقود و یا دچار آسیب شوند و قصور و تقصیر کارگزار در این خصوص به اثبات برسد ، کارگزار متعهد به پرداخت خسارت به خریدار خواهد بود .
  4. کارگزار متعهد است بابت مخارج وکالتی انجام این قرارداد ، مستندات را در اختیار خریدار قرار دهد و نسبت به صدور و تحویل فاکتور رسمی کارمزد خدمات حق العمل کاری خود اقدام کند .
  5. چنانچه در زمان ورود کالای خریدار به هر یک از گمرکات ایران ، قوانین واردات و صادرات و مقررات تجاری و گمرکی و بانکی کشور اعم از مقررات و شیوه های اجرایی ثبت سفارش و قوانین ، ضوابط ، دستورالعمل ها ، بخشنامه ها ، رویه ها و تشریفات بانکی و گمرکی ، نسبت به زمان ثبت سفارش به گونه ای تغییر کرده باشند که کارگزار کار امکان ترخیص کالای خریدار را نداشته باشد ، کارگزار کار موضوع را از طریق ایمیل یا فکس یا شسبکه اجتماعی به خریدار اطلاع می دهد و قبض انبار کالای خریدار را به وی تحویل می دهد و مخارج برآوردی ترخیص و کارمزد خدمات خود بابت ترخیص را از صورت حساب خریدار کسر و صوت حساب جدید به خریدار ارائه می کند . خریدار باید هم زمان با انجام مفاد این بند ، مبلغ صورت حساب جدید را به کارگزار پرداخت و با وی تسویه حساب کامل کند .

 

  1. کارگزار موظف است که جنس خریداری شده توسط خریدار را طبق پیش فاکتورتایید شده توسط خریدار با همان مشخصات و تعدادی که در پیش فاکتور ذکر شده به خریدار تحویل دهد.
  2. کارگزار ، پیش فاکتور صادر شده توسط تامین کننده در مورد کالای موضوع قرارداد را به آمر ارائه می کند و امضای پیش فاکتور توسط خریدار ، به منزله تایید خرید قطعی کالا طبق مشخصات مندرج در پیش فاکتور است و حق العمل کار هیچ تعهدی در قبال کیفیت کالا ، عیوب ظاهری یا داخلی کالا یا عدم انطباق کالا با مشخصات مندرج در پیش فاکتور تایید شده توسط خریدار ندارد ( مگر آن که کالا در مدت قرار داشتن در ید کارگزار ، آسیب دیده باشد ) .

 

  1. کارگزار موظف است هر گونه تغییرات اعلام شده از طرف تامین کننده را در اسرع وقت از طریق پیامک و هشدار روی پلت فرم وبسایت و یا تماس تلفنی خریدار را مطلع بفرماید تا خریدار فرصت تصمیم گیری داشته باشد.
  2. در صورتی که شرکتی غیر از کارگزار مسئول حمل و ترخیص کالا باشد تحویل سالم کالابر روی وسیله ی حمل تا مقصد اعلام شده از طرف خریدار در کشور چین به عهده ی کارگزار است و مسئولیت هر گونه خصارت پس از تحویل در بر روی وسیله ی حمل در محل اعلام شده از سمت خریدار در کشور چین به عهده ی کارگزار نمی باشد.

 

 

قوانین سلب مسئولیت:

  1. خریدار به کارگزار تفویض وکالت کرد چنانچه حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری از تاریخ ورود کالای خریدار به انبار محل نگهداری کالا در ایران ، نسبت به تسویه حساب کامل با کارگزار اقدام نکند ، کارگزار و انبار نگهداری کننده کالا ، کالای خریدار را با نظارت نماینده اتحادیه صنفی مربوطه و یا با نظر کارشناس خبره ، به وکالت از آمر خریدار به فروش رسانده و از محل فروش آن ها کل مطالبات خود و همچنین هزینه های انبارداری کالای خریدار را برداشت و مازاد احتمالی را به خریدار مسترد می کند.
  2. هر گونه تاخیر در پرداخت ، موجب اسقاط کلیه تعهدات کارگزار می شود و خریدار نمی تواند مدعی ایفای تعهدات توسط کارگزار باشد .
  3. کاربر میبایست اطلاعات کامل خواسته شده در تارنما سپراه برای ثبت سفارش را به درستی وارد نموده و از ارائه اطلاعات غیرواقعی بپرهیزد. در غیر اینصورت سپراه مسئولیتی در این خصوص بر عهده نخواهد داشت.